Nascholing ‘escape rooms voor de scheikundeles’

In de NVOX 43 (april 2018) presenteerden we een escape room voor een alternatieve herhalingsles over stereochemie en lewisstructuren1. Naar aanleiding van de reacties op dit artikel organiseren we een dag over escape rooms in de scheikundeles.

Tijdens deze dag:

  • krijg je informatie over de didaktische achtergronden van het gebruiken van escape rooms en gamification.
  • krijg je inzicht in de verschillende soorten puzzels en structuren voor escape rooms.  
  • geven we je informatie hoe je je leerdoelen in escape room-puzzels kunt omzetten.
  • ga je zelf aan de slag met het maken van een escape room voor jouw lessen en wissel je ideeën uit met collega’s.

1de Putter - Smits, L.G.A. & Sanders, W.T.M. (2018). Een escaperoom gebaseerd op stereoisomerie: gamification meets samenvattingsles. NVOX: Tijdschrift voor Natuurwetenschap op School, 43(april), 210-21

Organisatie

Doelgroep: scheikundedocenten. Minimum aantal deelnemers 4, maximum aantal 15.

Studiebelasting: 7 uur, u ontvangt in het kader van de wet beroepen in het onderwijs een certificaat.

Datum: Maandag 8 oktober 2018, 10.00u-17.00u. 

Kosten voor deelname: €70 per persoon (incl.lunch en materialen).

Plaats: Technische Universiteit Eindhoven, Faculteit Scheikundige Technologie.

Materiaal: Deelnemers dienen zelf een laptop of tablet mee te nemen.

Aanmelden: maximum aantal deelnemers is bereikt