c - Voor hoeveel selectie opleidingen kan ik me aanmelden?

Per studiejaar mag je je voor maximaal twee opleidingen met numerus fixus aanmelden.

LET OP: Voor de opleidingen geneeskunde, mondzorgkunde, fysiotherapie en tandheelkunde kun je je maar bij één hogeschool of universiteit per studiejaar aanmelden.

Het verschilt per onderwijsinstelling hoe vaak je aan de selectieprocedure mag meedoen. Maar: wettelijk is bepaald dat je nooit meer dan drie keer mee mag doen per opleiding. Een universiteit of hogeschool kan dus zelf bepalen of iemand één, twee of drie keer mee mag doen aan selectie bij een bepaalde opleiding aan die onderwijsinstelling. Aan de TU/e kun je maximaal 3 keer per opleiding mee doen aan de selectie.

LET OP: dezelfde opleidingen aan verschillende universiteiten kunnen dezelfde CROHO code hebben (Check hiervoor https://www.duo.nl/zakelijk/hoger-onderwijs/studentenadministratie/opleidingsgegevens-in-croho/raadplegen-en-downloaden.jsp. Als dat het geval is mag je in totaal 3 keer meedoen aan de selectieprocedure voor deze opleiding. Bijvoorbeeld  Architecture, Urbanism and Building Sciences (Bouwkunde) in Eindhoven heeft dezelfde opleidingscode als Architecture, Urbanism and Building Sciences (Bouwkunde) in Delft (56951). Daardoor kun je in totaal maximaal 3 keer meedoen met de selectie voor Architecture, Urbanism and Building Sciences. Dus niet 3 keer in Delft en 3 keer in Eindhoven, maar 3 keer in totaal. Dit geldt ook voor Computer Science and Engineering (Technische Informatica) en Mechanical Engineering (Werktuigbouwkunde).

Bedenk dus goed van te voren voor welke opleiding en in welke plaats je je gaat aanmelden.