Een track van de MSc Architecture, Building and Planning

Mastertrack Building Physics and Services

ECTS punten
120
Opleidingstype
Masteropleiding
Studieduur
2 jaar
Voertaal
Engels
Titel
Master of Science (MSc)

Het Building Physics and Services (BPS) -programma gaat over het verwerven van nieuwe kennis en over het integreren en ontwikkelen van ontwerpmethoden die leiden tot een duurzame, gezonde, comfortabele en productieve binnen- en buitenomgeving. Het programma omvat een breed scala aan interdisciplinaire onderzoeksthema's, met een focus op fysieke aspecten en processen zoals warmte- en massaoverdracht in bouwconstructies, luchtkwaliteit binnenshuis, verlichting, akoestiek, verwarming, ventilatie, airconditioning en materialen.

Het onderzoek wordt uitgevoerd in ons gespecialiseerde laboratorium. Goed uitgerust en met hooggekwalificeerd technisch personeel om jou te ondersteunen, laten de faciliteiten van het lab een breed scala aan experimenten toe in alle aspecten van bouwfysica en -services. Daarnaast biedt ons laboratorium ook geavanceerde simulatiesoftware zoals Fluent, ESP-r, Dirac, Radiance en COMSOL.

Core programs

In het masterprogramma Architectuur, Bouwkunde en Planologie bieden we vier tracks aan. De programma's zijn flexibel en je bent vrij om je eigen persoonlijke studieplan samen te stellen volgens jouw interesses, capaciteiten en ambities. Een docent is je mentor en klankbord voor het bespreken van je studieplan.

Toelating en inschrijving

Welk opleidingstype wil je volgen?

In welk land heb je je diploma gehaald?

Welke opleiding wil je volgen?

Bezoek ons

Wil je op de hoogte gehouden worden over studeren aan de TU/e en aankomende voorlichtingsactiviteiten? Maak een MyStart@TU/e account!

Contact

Het onafhankelijke oordeel van de NVAO versterkt hogeronderwijsinstellingen in hun kwaliteitscultuur. Op basis van de oordelen van de NVAO worden opleidingen in het hoger onderwijs erkend en krijgen studenten een waardig diploma. In Nederland beoordeelt de NVAO de interne kwaliteitszorg van universiteiten en hogescholen en de kwaliteit van hun opleidingen.