Een track van MSc Applied Physics

Voertaal
Engels
Master of Science

De richting Nano, Quantum en Fotonica focusseert zich op een aantal verschillende nieuwe materialen op de nanometer schaal, de ontwikkeling van quantum fysische schakelingen en technologie, en de fysica en toepassingen van fotonische structuren en materialen. Al deze richtingen beslaan nieuwe technologieën in een breed toepassingsgebied, zoals optische communicatie en fotonica, oplossingen voor het energievraagstuk, dataopslag en spintronica, energiezuinige informatietechnologie en quantumtechnologie.

VAARDIGHEDEN DIE ONTWIKKELD WORDEN IN DE OPLEIDING

• Begrijpen van functionele fysische en chemische aspecten van nanomaterialen en technologische apparaten
  • Het doen van fundamenteel en toepassingsgericht onderzoek in de context van functionele materialen, zoals spin systemen, halfgeleiders, en organische/moleculaire materialen
  • Gebruiken van de meeste moderne technieken voor de fabricage en karakterisatie van nanomaterialen en technologische apparaatjes, geavanceerde berekeningsmethoden, en het opstellen van modellen.
  • Ontwikkelen en toepassen van geavanceerd probleemoplossend abstract denkvermogen op wetenschappelijke en toegepaste onderwerpen gerelateerd aan toegepaste Natuurkunde.

Tracks van de Master Applied Physics

Speel video

Zij staan klaar om jouw vragen te beantwoorden en ervaringen te delen!

Speel video
Philemon Koolen

Toelating en inschrijving

Welk opleidingstype wil je volgen?

In welk land heb je je diploma gehaald?

Welke opleiding wil je volgen?

Contact

Deze opleiding is NVAO gekeurd. In Nederland beoordeelt de NVAO de interne kwaliteitszorg van universiteiten en hogescholen en de kwaliteit van hun opleidingen. Zie hier.