Extra ondersteuning tijdens je studie

Je kunt tijdens je studie behoefte hebben aan extra ondersteuning. Bijvoorbeeld door een functiebeperking, chronische ziekte of door psychische klachten. Als je hiermee te maken hebt, kunnen wij je helpen om je studie succesvol te doorlopen. Bijvoorbeeld door je extra tijd toe te kennen voor het maken van een tentamen of door het gebruik van een laptop met spraaksoftware toe te staan. We bieden ook allerlei trainingen aan, bijvoorbeeld op het gebied van het plannen en organiseren van je studie of omgaan met stress en faalangst. Verder is het mogelijk om een aangepaste studieplanning af te spreken en om een uitzondering te krijgen voor het bindend studieadvies.

Wat moet je regelen?

Het kost tijd om de juiste voorzieningen te regelen. Neem dus op tijd contact met ons op.

• Geef bij je aanmelding in Studielink aan dat je extra ondersteuning nodig hebt.
  • Als je – bijvoorbeeld vanwege dyslexie – de standaard tentamenverlenging (10 minuten verlenging per uur) wil aanvragen, kun je een verslag van een deskundige uploaden via het digitale inschrijfformulier dat je in juli van ons ontvangt. Wij zorgen dan dat je tentamenverlenging voor de start van het academisch jaar is geregeld.
  • Heb je andere voorzieningen nodig, zoals een laptop met spraaksoftware, of wil je weten welke begeleiding we kunnen bieden? Neem dan minimaal 3 maanden voor de start van het academisch jaar contact op met onze studentendecanen via studentcounselors@tue.nl.

Meer informatie

We geven je graag meer informatie. Je kunt hiervoor een mail sturen naar studentcounselors@tue.nl of online een afspraak maken met een studentendecaan. Met vragen kun je ook terecht bij de studieadviseur van de faculteit waar je studeert of gaat studeren. Uiteraard wordt de inhoud van de gesprekken altijd vertrouwelijk behandeld.
In deze folder van ECIO lees je hoe je een studie kiest die bij je past en over mogelijke aanpassingen aan je studie en extra studietijd. Meer informatie vind je ook op www.hogeronderwijstoegankelijk.nl.