Vestide

Huisvesting via Vestide

De TU/e heeft een aantal studenten kamers gereserveerd bij Vestide. Alle kamers zijn volledig gemeubileerd en de servicekosten zijn in de huurprijs inbegrepen. De huurprijs voor een heel semester ligt tussen € 2000 en € 3000.

Huurbetaling

Studenten die voor een semester blijven, moeten op het moment van de boeking de volledige huursom per Paypal of creditcard betalen.

Studenten die twee semesters blijven moeten op het moment van boeken de eerste maand huur betalen via Paypal of creditcard . Bij het ondertekenen van de huurovereenkomst moet je de resterende huur voor het eerste semester betalen. Je ontvangt een paar weken voor het begin van het tweede semester een factuur voor de huur van het tweede semester.

Huurperiode

Studenten die bij Vestide  huren, ontvangen een contract met een vaste start- en einddatum voor 1 of 2 semesters, afhankelijk van je aangegeven verblijf in Mobility Online.
Meer informatie volgt na toewijzing van een account om een kamer te boeken.

Beeïndiging of verlenging van de huur

Huurovereenkomsten kunnen niet voor de einddatum worden geannuleerd.

Studenten die twee semesters blijven en dit voor aankomst hebben aangegeven, krijgen een huurovereenkomst voor 2 semesters.

Studenten die een semester blijven, krijgen een huurovereenkomst voor 1 semester. De overeenkomst voor één semester kan niet worden verlengd. Mocht je tijdens je verblijf besluiten om nog een semester te blijven, dan moet je zelf bij een andere woningcorporatie de huisvesting voor het volgende semester regelen. Het is volgens de Nederlandse wet niet toegestaan dat een verhuurder na een eerste huurcontract voor kort verblijf van een semester een andere huurovereenkomst met een huurder verlengt of verstrekt.

Wat gebeurt er na toewijzing huisvesting

Als je huisvesting via Vestide krijgt toegewezen, ontvang je een e-mail van Vestide met de informatie hoe je een boeking maakt via hun website. Je kunt dan kiezen uit de beschikbare accommodaties.

Nog vragen over huisvesting via Vestide?

Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.