ECTS punten
Twee jaar
Voertaal
Master of Science (MSc)

IAM: je kennis toepassen in de snelst groeiende, high-tech regio van Nederland

Wiskundige kennis to the next level

Praktische toepassing van kennis, directe banden met high-tech organisaties in de Brainport-regio en een sterke focus op het oplossen van problemen - als afgestudeerd wiskundig ingenieur bij IAM begrijp je hoe maatschappelijke uitdagingen worden aangepakt met technologische expertise en state-of-the-art wiskundevaardigheden.

Met een masterdiploma in Industrial and Applied Mathematics lever je een wezenlijke bijdrage aan het ontrafelen van de grote vraagstukken van vandaag én morgen, met oplossingen die impact hebben.

Wist je dat de IAM-master aan de TU/e - als eerste in Europa gevestigde universiteit - een internationale prijs heeft gewonnen voor de toegepaste, toekomstbestendige aanpak in ons programma?

Lees daar hier meer over.

Speel video

Zij staan klaar om jouw vragen te beantwoorden en ervaringen te delen!

Studie in cijfers

Toon meer informatie

Studenttevredenheid op een schaal van 1 tot 5

Aantal eerstejaars

• 90% - 10%

Nederlandse/internationale studenten

Diploma binnen 3 jaar

IAM op de TU/e: facts and figures

• Een jaarlijkse instroom van 50-70 studenten.

• Een programma dat 2 jaar duurt.

• 60% van onze studenten doet zijn afstudeerproject bij een van de hightech organisaties in de regio.
Speel video
Ralph van Ierland

Toelating en inschrijving

Welk opleidingstype wil je volgen?

In welk land heb je je diploma gehaald?

Welke opleiding wil je volgen?

Contact

Deze opleiding is NVAO gekeurd. In Nederland beoordeelt de NVAO de interne kwaliteitszorg van universiteiten en hogescholen en de kwaliteit van hun opleidingen. Zie hier.