Student Mechanical workshop

The workshop for students to build mechanical prototypes using different types of materials and machines. It includes: opportunities for sawing, milling, turning, welding, etc.

Student Mechanical workshop is een plek waar je als student kunt leren door te doen. Hierbij kun je  kennis opdoen over de werking van verschillende processen die te maken hebben met fabricage en productie. De mechanische werkplaats ondersteunt de prototyping-activiteiten binnen Challenge-Based learning.

Met hulp van onze technici kunnen studenten complexe precisiecomponenten en prototypes maken als die nodig zijn voor de challenges.

Deze faciliteit bevindt zich op de begane grond van het Matrix-gebouw en is uitgerust met een breed scala aan werktuigmachines, conventionele draai- en freesmachines en las-, boor- en fabricageapparatuur. Wij kunnen je adviseren (bijv. over het gebruik van CAD-pakketten om) je ontwerp- en fabricagemogelijkheden te verbeteren.

Aanwezige apparatuur:

- Milling (Aciera), metal milling machine

- Lathing (Hembrug AI)

- Sawing en cutting machines, e.g. metal cross-cut saw machine

- Spotwelding (welding of sheet metal)

- Mig-mag welder (welding of steel, aluminium and stainless steel)

- Tig welder (high quality welding of steel, aluminium and stainless steel).

- Drill stands
- Angle grinder
- Angle cutter
- Belt sanding machine
- Bending machines
- Sheet metal cutter

Contact persoon: Edwin van den Einden (or Huub van der Palen).