Onderzoek

ESoE wil het onderwijs in Science, Technology, Engineering en Mathematics (STEM) bevorderen als antwoord op nieuwe maatschappelijke uitdagingen. Om hieraan bij te dragen doen we wetenschappelijk onderzoek naar onderwijs en professionele ontwikkeling van docenten en naar het ontwerpen en evalueren van onderwijsinnovaties. In een recente update van ons onderzoeksprogramma is het succesvolle onderzoeksonderdeel over het voorbereiden en ondersteunen van docenten voor innovatief STEM-leren en doceren in het voortgezet onderwijs voortgezet. Dit onderzoek is uitgebreid met twee nieuwe ontwikkelingen.
Ten eerste zijn docenten in het hoger onderwijs opgenomen als focus van ons onderzoek. Innovaties in het hoger STEM-onderwijs zoals challenge-based learning roepen veel vragen op over de nieuwe expertise die docenten nodig hebben en hoe zij deze expertise kunnen ontwikkelen. Ten tweede zijn er vragen opgenomen over de optimale didactiek van innovatief STEM-onderwijs in het voortgezet en hoger onderwijs. Het beantwoorden van deze vragen vereist systematisch ontwerp- en evaluatieonderzoek. Hierbij gaan onderzoek en ontwikkeling hand in hand, afgestemd op de missie van ESoE om bij te dragen aan zowel wetenschappelijke vooruitgang als aan de verbetering van de onderwijspraktijk.

Contact

  • Bezoekadres

    Eindhoven School of Education
    23, Cascade (1.22)
    Groene loper
    Eindhoven
    Nederland
  • Postadres

    Eindhoven School of Education
    23, Cascade (1.22)
    Postbus 513
    5600 MB Eindhoven
    Nederland