De slagboom gaat niet open op kentekenherkenning. Wat te doen?

Er zijn twee oorzaken mogelijk als uw kenteken niet wordt herkend:

  1. De kentekenherkenning zal nooit een 100% garantie kunnen bieden, vandaar dat het van belang is om uw Campuskaart altijd bij zich te hebben als de campus wilt op- of afrijden. Als uw kenteken niet herkend wordt, kan dit eenmalig zijn. Gebeurt het u twee à drie keer achter elkaar, meld u dit dan s.v.p. via parking@tue.nl met vermelding van uw naam en nummer op uw campuskaart, datum en tijdstip van het op- of afrijden van de campus en welke in- of uitgang u gebruikt heeft (als u het zich kunt herinneren ook graag met vermelding van rechter of linker slagboom). Als u geen campuskaart bij zich heeft en een kaartje trekt, zult u het bezoekerstarief moeten betalen. Mocht u uw campuskaart op uw werkplek hebben liggen, dan kunt u ook binnen een half uur weer kosteloos uitrijden en alsnog met uw campuskaart de campus weer oprijden.

  2. Als u in (H)Eerlijk Parkeren uw telefoonnummer invoert met een verbindingsstreepje (voorbeeld: 06-xxxxxxxx), krijgt u een foutmelding en wordt u gevraagd om het telefoonnummer zonder streepje in te voeren. Maar tegelijkertijd worden uw kentekengegevens gewist. Controleert u daarom eerst in (H)Eerlijk Parkeren of de velden voor uw kentekengegevens zijn ingevuld. Zo niet, dan kunt u deze alsnog invullen. Zo ja, meld dit probleem dan alstublieft via parking@tue.nl of telefoonnummer 040-2473054.