Information Management and Services

Information Management and Services (IMS) richt zich op de beleidsvorming, vernieuwing en beheer van de ICT voorzieningen. Dit omvat het voorzien in de infrastructuur en apparatuur, beheren van kernapplicaties en zorgdragen voor vernieuwing van de informatievoorziening.

Door middel van optimale ICT faciliteiten ondersteunt deze dienst het onderzoek en onderwijs binnen de universiteit.

Sinds 1 januari 2018 zijn CIO Office (Digitale Universiteit) en ICT Services samen gebracht tot één dienst; Information Management and Services (IMS).

Ondersteuning op afstand

Om je zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, biedt IMS Services een mogelijkheid om je direct ‘op afstand’ te helpen. Het maakt daarbij niet uit waar je bent, als je maar een systeem hebt met internet toegang.

Je belt naar het IMS ServiceCenter (+31402472000) en vraagt om hulp op afstand. De IMS medewerker zal je vragen om op 1 van onderstaande links te klikken en het daaropvolgende programma te downloaden en te starten. Vervolgens kan onze medewerker op jouw verzoek meekijken op je scherm en je probleem direct oplossen.

Op het moment dat we hulp op afstand gaan starten willen we je verzoeken om alle vertrouwelijke documenten en documenten die niet nodig zijn voor de hulpvraag te sluiten. Op het moment dat een herstart van je systeem noodzakelijk is, zullen we je vooraf vragen om eventuele overige documenten die nog actief zijn / open staan af te sluiten. Pas dan zullen we een herstart doorvoeren.

Selfserviceportal (TOPdesk)

Wil je een vraag stellen of feedback geven? Ben je benieuwd naar de status van je meldingen of op zoek naar een mogelijke oplossing voor je probleem? Wil je iets bestellen uit onze producten- en dienstencatalogus? Neem dan een kijkje op ons Selfserviceportaal.

Onderhoud en storingen

Werkt een IT-dienst niet goed? Controleer in de Selfserviceportal of het een bekende fout is of dat het een geplande onderhoudsactiviteit betreft. Als je extra ondersteuning nodig heeft, neem dan contact op met IMS Services.

Toegang van buiten de campus

Ben je buiten de TU/e campus of ben je verbonden via een mobiel netwerk? Dan heb je soms een VPN verbinding nodig om gebruik kunnen maken van bepaalde ICT diensten.

Contact information

IMS Service desk
Bezoekadres: Metaforum 1.552
Postadres: Postbus 513, 5600 MB  EINDHOVEN
Tel: 040 - 247 2000