Information Management & Services

Information Management & Services (IMS) richt zich op de beleidsvorming, vernieuwing en beheer van de ICT voorzieningen. Dit omvat het voorzien in de infrastructuur en apparatuur, beheren van kernapplicaties en zorgdragen voor vernieuwing van de informatievoorziening.

Door middel van optimale ICT faciliteiten ondersteunt deze dienst het onderzoek en onderwijs binnen de universiteit.

Sinds 1 januari 2018 zijn CIO Office (Digitale Universiteit) en ICT Services samen gebracht tot één dienst; Information Management & Services (IMS).

Ondersteuning op afstand

Om je zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, biedt ICT Services een mogelijkheid om je direct ‘op afstand’ te helpen.
Het maakt daarbij niet uit waar je bent, als je maar een systeem hebt met internet toegang. Je belt naar het ICT ServiceCenter (+31402472000) en vraagt om hulp op afstand.  De ICT medewerker zal je vragen om dit TeamViewer icoon te klikken en het daaropvolgende programma te downloaden en te starten.

Vervolgens kan onze medewerker op jouw verzoek meekijken op je scherm en je probleem direct oplossen.

Onderhoud en storingen

Werkt een ICT dienst niet naar behoren? Controleer in de onderhouds- en storingenkalender of de storing al bekend is of dat het een geplande onderhoudsactivieit betreft. Ben je hiermee niet geholpen, neem dan contact op met het ICT ServiceCenter (+31402472000).

Toegang van buiten de campus

Ben je buiten de TU/e campus of ben je verbonden via een mobiel netwerk? Dan heb je soms een VPN verbinding nodig om gebruik kunnen maken van bepaalde ICT diensten.

Contactgegevens

IMS Services

Servicecenter
Metaforum 1.552

Postadres
Postbus 513
5600 MB  EINDHOVEN
040 - 247 2000