Condoleance noodlottig wintersportongeval

8 februari 2022

Beide jonge mannen waren gemotiveerde, enthousiaste en gewaardeerde studenten. Ze zullen zeer gemist worden.

Met verdriet en grote verslagenheid hebben we kennis genomen van het overlijden van twee tweedejaars bachelorstudenten Sustainable Innovation. Een noodlottig ongeval trof hen gisteren op wintersport in Frankrijk. Wij zijn diep getroffen door dit vreselijke voorval. Onze gedachten en ons medeleven gaan allereerst uit naar de familie en vrienden van deze jonge mannen.

Beide jonge mannen waren gemotiveerde, enthousiaste en gewaardeerde studenten, die onder meer actief waren bij studentensportverenigingen. Ze zullen zeer gemist worden, door velen. We wensen iedereen die hen kende veel kracht met het verwerken van dit onvoorstelbare verlies. We denken in het bijzonder aan de medestudenten die samen met de twee studenten op wintersport waren. We wensen hen enorm veel sterkte.

Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat mensen behoefte hebben aan steun, of graag hun emoties willen delen. Studenten kunnen daarvoor altijd terecht bij hun studieloopbaanbegeleider (academic.advisors.ieis@tue.nl) of bij de studentenpsychologen (student.psychologists@tue.nl). Medewerkers kunnen onder meer contact opnemen met hun HR-adviseurs.

Vanaf vandaag (9 februari) is er een condoleanceregisters beschikbaar in de ontmoetingsruimte van studievereniging Intermate, het Internaat, zaal 1.720 op de eerste verdieping van het Atlasgebouw, voor iedereen die een persoonlijke boodschap wil achterlaten.

We wensen nogmaals iedereen heel veel sterkte om dit ongelofelijke verlies een plaats te geven.

U kunt op de website van Cursor het In Memoriam lezen.

Faculteitsbestuur Industrial Engineering & Innovation Sciences: Ingrid Heynderickx, Tom van Woensel, Yvonne de Kort, Geert-Jan van Houtum, Eric van der Geer-Rutten-Rijswijk

College van Bestuur TU/e: Robert-Jan Smits, Frank Baaijens, Nicole Ummelen