Nieuws en Evenementen

Nice to meet you!

Wij zijn innovatief. Wij zijn ruimdenkend. We staan midden in de samenleving. Wij zijn de Technische Universiteit Eindhoven.

67 jaar vrouwen aan de TU/e

Voor Internationale Vrouwendag, doken we in de geschiedenis van vrouwen aan onze universiteit.

Welkom op onze campus

Benieuwd wat de campus van de TU/e allemaal te bieden heeft? In deze video geven je alvast een korte impressie.

Onderzoek naar de oerknal: een opblaasbare antenne in de ruimte

Het verkennen van het begin van het universum door een antenne de ruimte in te sturen. Niels Vertegaal, een doctoraatskandidaat aan de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) stuurde als proef zijn opblaasbare radiotelescoop met een weerballon naar een hoogte van ongeveer 30 kilometer.

De kracht van Bert Meijer

In zijn carrière aan de TU/e heeft universiteitshoogleraar Bert Meijer al meer dan honderd promovendi opgeleid, en het worden er nog steeds meer.

‘Samen écht iets betekenen voor de universiteit’

Zo’n zeventig medewerkers van verschillende diensten en faculteiten hebben zich een jaar lang uitgedaagd in een intensief pilotprogramma: het OpporTUnity program. In interdisciplinaire groepen werkten ze aan zichzelf, en aan een betere TU/e.

Grootste donatie ooit aan UFe: onderzoek naar 'slim matje' voor vroeggeborenen

Het Universiteitsfonds Eindhoven heeft een nalatenschap van in totaal ruim vijf miljoen euro ontvangen. Dat wordt geschonken over een jaren verspreid. Daarvan kan een promovendus de komende jaren onderzoek doen naar een innovatief matje voor vroeggeboren kindjes.

TU/e wetenschappers: 'Klimaatdoelen halen is nog mogelijk'

Drie TU/e-wetenschappers vertellen welke omvangrijke en ingrijpende stappen nodig zijn om de klimaattransitie nog te laten slagen.

ZEM goes USA!

Studententeam TU/ecomotive toerde door de VS om hun duurzame elektrische personenauto te presenteren.

Boris en Axel-fonds

Voor studenten van de TU/e is er een nieuw fonds voor innovatieve projecten. Het draagt de naam van de twee studenten die in februari 2022 omkwamen bij een skiongeluk: Boris en Axel.

De toekomst van ijzerbrandstof

Waar komt ijzerbrandstof vandaan en hoe kunnen we het ijzeroxide weer regenereren tot ijzerbrandstof?

MomenTUm 2022 The Aftermovie

Eind september vierden we ons academische feest van het jaar: MomenTUm. Met deze aftermovie kun je nog even nagenieten van het afstudeerfeest van onze bachelors.

Onze podcasts

Heb je een vraag?

Voor mediavragen over de TU/e, onze onderzoekers, het maken van tv- of radio-opnames of andere mediagerelateerde zaken kunt u contact opnemen met onze woordvoerders en wetenschapsvoorlichters.