TU/e campus nu ook virtueel te bezoeken

Dinsdag 8 december lanceert de TU Eindhoven de virtual visit; een virtual reality omgeving voor studiekiezers waarmee zij de campus en het studentenleven in Eindhoven op afstand kunnen ervaren. TU Eindhoven is de eerste universiteit gebruik maakt van virtual reality voor de werving van buitenlandse studenten. Met de virtual visit focust de universiteit zicht vooral op internationale studenten die niet in de gelegenheid zijn een open dag te bezoeken.

Sfeer proeven
Maak een wandeling over de campus, feest mee tijdens de introductieweek of breng een bezoek aan de faculteit Bouwkunde. De virtual visit biedt bezoekers een levensechte ervaring van het TU/e terrein, haar faculteiten en het studentenleven. Op deze manier kunnen internationale studenten op afstand de sfeer proeven van het studeren aan de TU/e.

Google streetview met vele extra’s
Na een warm welkom door Adelya, één van de internationale PhD studenten aan de TU/e, kom je als bezoeker van de virtual visit terecht in een 3D-omgeving die lijkt op Google Streetview. Maar de virtual visit biedt meer: audiofragmenten, interviews, video’s, informatiepunten en fotogaleries. Zo krijg je als oriënterende studiekiezer gaandeweg het bezoek steeds meer gevoel bij de TU/e.

Behoefte aan ingenieurs
Het aantrekken van internationale studenten staat niet voor niets hoog op de agenda van de TU/e. In 2016 is er op de Nederlandse arbeidsmarkt een tekort aan ongeveer 35.500 ingenieurs. Daarnaast vraagt het hedendaagse bedrijfsleven om werknemers die niet alleen over vakinhoudelijke kennis beschikken, maar ook creatief, communicatief vaardig, ondernemend, praktisch en flexibel zijn. Om aan deze groeiende behoefte naar goed opgeleide technische werknemers te kunnen voldoen, wil de TU/e meer studenten uit het buitenland aantrekken. De virtual visit is één van de middelen die de universiteit hiervoor inzet.