Patrick Groothuis nieuwe universiteitssecretaris TU Eindhoven

20 april 2023

Groothuis start in zijn nieuwe functie op 1 juni

Patrick Groothuis wordt de nieuwe universiteitssecretaris.

Het College van Bestuur heeft Patrick Groothuis benoemd tot universiteitssecretaris en directeur General Affairs van de TU Eindhoven. Hij start in zijn nieuwe functie op 1 juni. Groothuis is sinds 2012 bij de TU/e in dienst en de laatste zeven jaar actief als directeur Education & Student Affairs (ESA). De nieuwe secretaris volgt Susanne van Weelden op, die na vier jaar afscheid neemt.

Groothuis begon zijn TU/e-loopbaan in 2012 als directeur bedrijfsvoering van de faculteit Mathematics & Computer Science. Na bijna vier jaar werd Groothuis directeur Education & Student Affairs (ESA). Hij studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en werkte eerder onder andere bij de gemeente Rotterdam en bij Defensie.

Bestuurlijk ondersteunen

Als nieuwe secretaris gaat Groothuis het CvB bestuurlijk ondersteunen en leiding geven aan General Affairs. Hij is trots en vereerd met deze benoeming. “De veelzijdigheid van mijn nieuwe rol spreekt me enorm aan. Met de kennis en ervaring van het werken in een faculteit en een ondersteunende dienst voelt dit als een natuurlijke vervolgstap.”

Van Weelden was sinds 1 februari 2019 in dienst als secretaris. Ze volgde vier jaar geleden Nicole Ummelen op die destijds werd benoemd tot vicevoorzitter in het College van Bestuur. Van Weelden kijkt met een voldaan gevoel terug op haar periode als secretaris.

Nicole Ummelen, vicevoorzitter van het CvB: “We hebben met Patrick iemand gevonden met een sterke visie, iemand die onze organisatie vooruit kan helpen. We bedanken Susanne voor haar enorm betrokken en succesvolle inzet in de afgelopen jaren.”

Frans Raaijmakers