Ik wil mijn toelating intrekken of uitstellen. Wat moet ik doen?

Natuurlijk is het jammer als je komend jaar niet in Eindhoven kunt studeren. Het goede nieuws is dat jouw toelating 18 maanden geldig is, dus je kunt deze weer gebruiken voor de volgende aanmelding.

Betalingen zijn niet nodig om je toelating uit te stellen tot volgend jaar. Uitstel van toelating is mogelijk voor alle bachelor- en masteropleidingen aan de TU/e. Houd er wel rekening mee dat als je je hebt aangemeld voor een bacheloropleiding met selectie, je de hele selectieprocedure opnieuw moet doorlopen. Dit betekent dat als je toegelaten bent tot een bacheloropleiding met selectie, wij je geen plaats kunnen garanderen voor het volgende academisch jaar aangezien dit afhankelijk is van je resultaat uit de selectie. De bacheloropleidingen met selectie voor het studiejaar 2023-2024 zijn: Architecture, Urbanism and Building Sciences; Computer Science and Engineering; Industrial Design and Mechanical Engineering.

Hieronder vind je de procedure om je toelating in te trekken of uit te stellen:

1. Wijs de ‘Confirmation Statement’ af en vul de reden in waarom je wilt uitstellen of intrekken.
Als je de bevestigingsverklaring al hebt geaccepteerd, kun je deze stap overslaan.

2. Je verzoek tot inschrijving voor dit studiejaar opzeggen/intrekken via je Studielink-account.
Onthoud de wachtwoorden van je Studielink-account. Dit account kun je opnieuw gebruiken voor je volgende verzoek tot inschrijving. Maak geen nieuw Studielink-account aan omdat dit meestal tot problemen leidt.

Voor non-EEA studenten: wanneer stap 1 en 2 zijn afgerond, wordt er binnen enkele dagen contact met je opgenomen over welke gegevens je moet verstrekken om het restant van de garantievergoeding en, indien van toepassing, het bewijs van financiële middelen terug te krijgen. Omdat we een groot aantal betalingen verwerken, kan het enkele weken duren voordat het geld weer op je rekening staat. Zie ook de informatie hier over restitutie van de garantievergoeding en het bewijs van financiële middelen.

Als je de start van je studie wilt uitstellen naar september 2024, dien je de volgende procedure te volgen:

3. Dien via Studielink een nieuw verzoek tot inschrijving in voor de intake van september 2023.
Je kunt vanaf 1 oktober 2023 via Studielink een nieuw verzoek indienen via de volgende link: https://www.studielink.nl/. Ons advies is om zo snel mogelijk een nieuwe aanvraag in te dienen.

4. Vul de gegevens in en upload de benodigde documenten in het tweede deel van je aanvraag via Osiris.
In plaats van het betalen van de ‘application fee’, upload je een document met de vermelding 'DEFERMENT'. De e-mail ‘Tweede deel van je aanmelding’ met de link en inlogcodes ontvang je opnieuw nadat je je nieuwe verzoek tot inschrijving in Studielink hebt ingediend.

5. Nadat je het online aanvraagformulier in Osiris hebt ingediend, informeer je ons via e-mail.
Laat ons weten dat je al een toelating hebt en dat je vorig jaar je toelating hebt uitgesteld en alle (bovengenoemde) noodzakelijke stappen hebt ondernomen. Je kunt de e-mail sturen naar io@tue.nl en bij het onderwerp  ‘DEFERMENT - je naam en studentnummer’ invullen (bijvoorbeeld: DEFERMENT - John Smith - studentnummer 123456).

LET OP: voer een nieuwe aanvraag niet rechtstreeks in via Osiris zonder eerst een nieuwe aanvraag in Studielink in te voeren. Uitstel is niet mogelijk zonder alle bovengenoemde stappen te doorlopen.

Nadat je alle nodige stappen hebt ondernomen en we je e-mail hebben ontvangen, nemen we je uitstel in behandeling. Jouw documenten hoeven natuurlijk niet opnieuw beoordeeld te worden. We zullen het versneld behandelen en je een nieuwe toelating sturen.

Mocht je nog vragen of twijfels hebben, neem dan gerust contact met ons op en we hopen je volgend jaar te mogen verwelkomen.