SMPE/e

Post-Master opleidingen

De School of Medical Physics and Engineering coördineert binnen de Graduate School van de Technische Universiteit Eindhoven een aantal ontwerpersopleidingen.

Ontwerpersopleidingen zijn er op gericht jonge, technologische professionals de vaardigheden te leren om producten, systemen en diensten te ontwerpen. Het ontwerp is daarbij altijd het antwoord op de vraag van iemand. De ontwerpersopleidingen van SMPE/e concentreren zich daarbij op de gezondheidszorg.

De tweejarige opleidingen zijn 'hospital-based, university managed' en het betreft de volgende opleidingen:

Na de afronding van de opleiding ontvangen de trainees een Professional Doctorate in Engineering diploma (PDEng).

De ontwerpersopleiding Healthcare System Design (HSD) van de faculteit Electrical Engineering is ook nauw verbonden aan SMPE/e.