ECTS punten
Twee jaar
Voertaal
Master of Science (MSc)

CSE: je kennis toepassen in de snelst groeiende, high-tech regio van Nederland

computing innovation: next-level engineering

Informatica laat de wereld draaien, dit is een feit. En jij doet niets liever dan sleutelen aan dataverwerking en -analyse, algoritmen en theorie.

Een master in Computer Science and Engineering? Het zou perfect voor jou kunnen zijn. In het hart van de Brainport-regio, waar bedrijven van startups tot multinationale marktleiders gedijen, maken uw technische vaardigheden echt een verschil.

Een master in Computer Science and Engineering allround bereidt je voor op het bouwen en versnellen van de veilige, vertrouwelijke en betrouwbare systemen van de toekomst.

MSc Computer Science and Engineering tracks

Een track van MSc Computer Science and Engineering

Mastertrack Information Security Technology

Mastertrack Data Science in Engineering

Creating healthy, safe and viable urban environments to live, work and play.

Speel video

Zij staan klaar om jouw vragen te beantwoorden en ervaringen te delen!

Studie in cijfers

Toon meer informatie

Studenttevredenheid op een schaal van 1 tot 5

Aantal eerstejaars

• 70% - 30%

Nederlandse/internationale studenten

Diploma binnen 3 jaar

CSE op de TU/e: facts en figures

• Een jaarlijkse instroom van meer dan 100 studenten.
  • Een programma dat 2 jaar duurt.
  • CSE biedt 3 boeiende en uitgebreide aandachtsgebieden.
  • Nauwe samenwerking met de industrie.
  • Een sterke focus op algoritmes en een systemische aanpak, met oog voor de sociale impact.
Speel video
Stefan Hoekstra

Toelating en inschrijving

Welk opleidingstype wil je volgen?

In welk land heb je je diploma gehaald?

Welke opleiding wil je volgen?

EIT DIGITAL DATA SCIENCE

Het EIT-DS programma wordt aan onze universiteit stopgezet. Vanaf het academische jaar 2023-2024 zal de TU/e geen nieuwe (EIT-entry) studenten meer toelaten in dit programma. Studenten die in het academische jaar 2022-2023 aan een andere universiteit zijn begonnen (EIT-exit), mogen hun studie aan de TU/e in 2023-2024 afmaken.

Een onderscheidend kenmerk van het EIT Digital Master School: je gaat studeren aan twee topuniversiteiten in twee verschillende Europese landen.

Je verwerft diepgaande technische vaardigheden in schaalbare technieken voor gegevensverzameling en methoden voor gegevensanalyse. Je leert een reeks gereedschappen en technologieën te gebruiken en ontwikkelen die betrekking hebben op het vastleggen van gegevens, verwerking, opslag, overdracht, analyse, visualisatie en gerelateerde concepten (bijvoorbeeld gegevenstoegang, gegevenstarieven en gegevensprivacy).

Erasmus Mundus Joint Master: Big Data Management and Analytics

Deze gezamenlijke Master Big Data Management en Analytics (BDMA) is ontworpen om inzicht, kennis en vaardigheden te verschaffen op het brede terrein van business intelligence en big data. Een samenwerking tussen toonaangevende universiteiten in België, Spanje, Duitsland, Nederland, Frankrijk en Spanje. Het programma bereidt studenten voor op de professionele uitdagingen van onze datagestuurde maatschappij door een sterke band met de industrie.

Contact

Deze opleiding is NVAO gekeurd. In Nederland beoordeelt de NVAO de interne kwaliteitszorg van universiteiten en hogescholen en de kwaliteit van hun opleidingen. Zie hier.