Een track van de MSc Human-Technology Interaction

Voertaal
Engels
Master of Science (MSc)

Wil je ontdekken hoe we in een steeds verder gedigitaliseerde wereld onze manieren van communicatie kunnen verbeteren? Op basis van inzichten uit de sociale psychologie, mediapsychologie, sociologie en datawetenschappen werpt Behavioral and Social Computing licht op hoe onze online en virtuele interacties kunnen worden begrepen en verbeterd. Behavioral and Social Computing is een track van de master Human-Technology Interaction (HTI). Deze track biedt waardevolle inzichten in de dynamiek van onze digitale relaties. Als je geïnteresseerd bent in de essentie van onze digitale connecties, dan is dit programma iets voor jou.

Wat je leert binnen de track Behavioral and Social Computing

Wat betekent het om een avatar in de Metaverse te zijn? Veranderen online games hoe je jezelf ziet? Hoe beïnvloeden je online interacties je gedrag in de echte wereld? Hoe verspreidt informatie – zowel correcte als incorrecte – zich via verschillende soorten online netwerken? In hoeverre worden je gedachten en acties gevormd door de media die je gebruikt? En wat betekent dit voor het design van online platforms en virtuele ruimtes?

De track Behavioral and Social Computing biedt antwoorden op dergelijke vragen. Door het combineren van inzichten uit de psychologie, sociologie en data-/computerwetenschappen gaan we in op menselijk gedrag en menselijke interacties binnen sociaal-digitale omgevingen, zoals online sociale netwerken en virtuele ruimtes. Deze kennis gebruiken we voor het ontwikkelen van designadvies voor online technologieën.

Voor wie is de track Behavioral and Social Computing?

Als je nieuwsgierig bent naar de diepgaande impact van ICT op menselijk gedrag en hoe het ontwerp van technologie dit gedrag vormgeeft – van online interacties en gaming tot digitale vriendschappen, mediaconsumptie en activiteiten die ooit ondenkbaar waren – dan is de track Behavioral and Social Computing iets voor jou.

Hoe ga je leren?

De TU/e is gevestigd in Brainport – Europa’s meest innovatieve technologieregio. Hierdoor biedt deze track veel mogelijkheden voor interactie met toonaangevende bedrijven, door middel van bedrijfsbezoeken, organisatorische uitdagingen, onderzoeksprojecten en gastcolleges.

Om ervoor te zorgen dat studenten zich tijdens hun masteropleiding gesteund voelen en weloverwogen beslissingen nemen, maakt Human-Technology Interaction ook gebruik van een mentorsysteem. Een ervaren docent en onderzoeker begeleidt je bij het maken van keuzes voor keuzevakken, studeren in het buitenland en het afstudeerproject. Deze regio, het programma en het mentorsysteem stellen studenten in staat om hun opleiding af te stemmen op hun vaardigheden en interesses met het oog op hun toekomst op de lange termijn.