Voorlichting of markt op school

Een goede loopbaanbegeleiding helpt bij het maken van de juiste studiekeuze. Vanuit de TU/e geven we dan ook graag voorlichting over onze bètastudies en alles wat daarbij komt kijken. Voor 4 vwo leerlingen bieden we de volgende presentaties aan:

• Algemene presentatie over studeren aan de TU/e
  • Opleidingspresentaties in clusters

Wat komt er aan bod?

Tijdens onze presentaties bespreken we o.a.:

• Hoe het is om te studeren aan de TU/e
  • Ons onderwijssysteem - het Bachelor College - waarin we challege based werken in multidisciplinaire teams
  • Onze bacheloropleidingen
  • Studentenleven in Eindhoven
  • Beroepsperspectief

Opleidingspresentaties

Tijdens onze opleidingspresentaties komen er altijd twee of drie studies aan bod. Op deze manier willen we scholieren een breder beeld geven van de mogelijkheden die de TU/e hen kan bieden. De presentaties zijn in de volgende clusters ingedeeld:

• Chemical Engineering and Chemistry + Biomedische Technologie/Medische Wetenschappen en Technologie
  • Bouwkunde + Industrial Design
  • Electrical Engineering + Mechanical Engineering + Automotive Technology
  • Psychology & Technology + Sustainable Innovation + Industrial Engineering
  • Data Science + Computer Science and Engineering + Applied Mathematics

Presentatie aanvragen?

Vul het formulier hieronder in of mail naar studievoorlichting@tue.nl. U ontvangt zo spoedig mogelijk antwoord.

Overige studievoorlichtingsactiviteiten

Voor 3 vwo leerlingen kunt u een profielvoorlichtingspresentatie aanvragen. Ook nemen we graag deel aan een (online) informatiemarkt op uw school.

Wil een leerling zich verder verdiepen in één van onze studies? Dan bieden we voorlichtingsactiviteiten aan zoals (online) open dagen, meeloopdagen en proefstudeerdagen. Maakt uw leerling een mystart@tue account aan? Dan houden we hem of haar op de hoogte van alle activiteiten en het moment waarop aanmelden hiervoor mogelijk is.