Een track van de MSc Innovation Management

2 jaar
Voertaal
Master of Science (MSc)

Kunstmatige intelligentie (AI) en andere digitale technologieën, zoals Internet of Things (IoT) en digital twins, zijn sterke aanjagers van innovatie in organisaties van alle soorten en maten. De track AI and Digital Innovation, ingebed in het masterprogramma Innovation Management, is ontworpen voor studenten die op een praktische en diepgaande manier willen begrijpen hoe dit soort digitale innovatie de samenleving beïnvloedt en verandert.

Wat leer je binnen de track AI and Digital Innovation?

Denk aan slimme steden, voorspellende controlesystemen, navigatiesystemen, chatbots en digitale assistenten. Dit zijn allemaal voorbeelden van AI en andere digitale technologieën die al een integraal onderdeel zijn geworden van ons dagelijks leven. Wat betekent dit vanuit zowel een technologisch als een ethisch perspectief? In AI and Digital Innovation leren studenten hoe ze menselijke en maatschappelijke behoeften en waarden – zoals verklaarbaarheid, transparantie en duurzaamheid – kunnen begrijpen en inschatten bij het ontwerpen van AI-systemen en digitale innovatie. Door de multidisciplinaire aanpak leer je in de track duurzame digitale oplossingen ontwerpen en ontwikkelen met behulp van verantwoorde AI en andere digitale technologieën. Hiermee kun je organisaties en de maatschappij ondersteunen bij innovatie op gebied van data. Dit zorgt ervoor dat onze studenten voorop lopen op gebied van duurzame digitale innovatie – een domein dat nog verder zal toenemen in omvang en belang.

Voor wie is de track AI and Digital Innovation?

De track AI and Digital Innovation is bedoeld voor studenten die praktische, technische en state-of-the-art inzichten willen verwerven als het gaat om het ontwerp van AI-systemen. In deze track leer je organisatorische en maatschappelijke behoeften vertalen naar digitale innovaties en digitale (AI) systeemontwerpen die zowel duurzaam als verantwoord zijn. Ook leer je de impact van digitale innovatie en AI op werkprocessen begrijpen. Daardoor zul je in staat zijn om systemen en processen te ontwerpen die optimaal aansluiten op de werkplek.

De track staat open voor alle geïnteresseerde studenten.

Hoe ga je leren?

De TU/e is gevestigd in Brainport – Europa’s meest innovatieve technologieregio – en biedt daarom mogelijkheden voor studenten om inzichten te krijgen van regionale experts via uitdagingen, bedrijfsbezoeken en gastcolleges. Om ervoor te zorgen dat studenten zich tijdens hun masteropleiding gesteund voelen en weloverwogen beslissingen nemen, maakt de master Innovation Management ook gebruik van een mentorsysteem. Een ervaren docent en onderzoeker begeleidt je bij het maken van keuzes voor keuzevakken, studeren in het buitenland en het afstudeerproject. Deze regio, het programma en het mentorsysteem stellen studenten in staat om hun opleiding af te stemmen op hun vaardigheden en interesses met het oog op hun toekomst op de lange termijn.