ECTS punten
3 jaar
Voertaal
Bachelor of Science

Ons leven zou er heel anders uitzien zonder de software die vaak onzichtbaar zijn werk doet. Stel je voor wat er kan gebeuren als door een softwarefout bruggen open blijven staan, je niet meer via Facebook informatie met je vrienden kunt delen, of dat de elektriciteit uitvalt. Maar waarom mislukken automatiseringsprojecten zo vaak? Waarom is het zo moeilijk om een omvangrijk stuk programmatuur correct te ontwerpen? Waarom kost het zoveel tijd en geld om bestaande software te onderhouden? Waarom zijn sommige apps meteen populair en andere dan weer niet? En wat is er nodig om een nieuwe webservice te ontwikkelen?

Softwaresystemen ontwerpen

Bij de opleiding Computer Science and Engineering leer je de basisprincipes en methoden om softwaresystemen en webservices te ontwerpen. Je leert bij je ontwerp rekening te houden met de toekomstige gebruikers. Je kunt redeneren over de correcte werking en de efficiëntie van een programma. Dat doe je op een wiskundig verantwoorde manier. Je ontwikkelt kennis en vaardigheden die niet meteen verouderd zijn als een nieuwe programmeertaal of ontwikkelomgeving zijn intrede doet. Naast het uitbreiden van je kennis en vaardigheden leer je ook om dat alles toe te passen op concrete problemen.

Speel video

Zij staan klaar om jouw vragen te beantwoorden en ervaringen te delen!

Studie in cijfers

Toon meer informatie
  • 3,8

Studenttevredenheid op een schaal van 1 tot 5

Aantal eerstejaars

Contacttijd eerstejaars p/week

• 33% - 67%

Nederlandse/internationale studenten

Diploma binnen 4 jaar

Doorstuderen

Toelating en inschrijving

Welk opleidingstype wil je volgen?

In welk land heb je je diploma gehaald?

Welke opleiding wil je volgen?

Computer Science and Engineering opleiding

Na afronding van deze opleiding ontvang je het diploma van Bachelor of Science in Computer Science and Engineering.
Deze graad zorgt ervoor dat afgestudeerden voldoen aan het profiel, zoals gespecificeerd in de leerresultaten van de opleiding.

Gecombineerde bachelor

Zoek je een extra uitdaging? Of kun je niet kiezen tussen de bacheloropleidingen Applied Mathematics en Computer Science and Engineering? Dan kun je er bij de TU/e voor kiezen om een gecombineerd programma te volgen. De volgende combinatie is mogelijk:

• Dubbel bachelorprogramma Computer Science and Applied Mathematics

In een gecombineerde programma blijven de belangrijkste vakken van Applied Mathematics en Computer Science and Engineering behouden. Er zit een behoorlijke overlap tussen de opleidingen. Je kunt daarom met extra studiepunten (zo'n 25% zwaarder programma) 2 diploma's halen.

LET OP:
Als je kiest voor een gecombineerde bachelor moet je je voor beide studies aanmelden in Studielink!

Studievereniging GEWIS

De studievereniging stelt zich ten doel de belangen van de studenten aan de faculteit Wiskunde & Informatica te behartigen. Enerzijds probeert zij om de studenten hun vakgebied van een andere kant te laten bekijken. Zij bereikt dit door middel van onder andere excursies, lezingen en symposia en het organiseren van een studiereis. Anderzijds organiseert de vereniging ook sporttoernooien, feesten, een wekelijkse Borrel, weekendjes en andere vormen van vrijetijdsbesteding om de band tussen de leden onderling te stimuleren.

Anderen bezochten

Niet helemaal zeker of deze studie bij je past? Andere aankomende studenten bezochten ook:

Contact

Deze opleiding is NVAO gekeurd. In Nederland beoordeelt de NVAO de interne kwaliteitszorg van universiteiten en hogescholen en de kwaliteit van hun opleidingen. Zie hier.