Nieuw: Mendeley Institutional Edition (MIE)

Er bestaan diverse referentie- en citatie-management systemen voor opslag en hergebruik van bibliografische data met mogelijkheden om referenties te linken aan (bewaarde) full-text PDF-documenten.
Het Informatie Expertise Centrum/Bibliotheek (IEC) ondersteunt de referentie management software Mendeley, tevens een platform voor een academisch sociaal netwerk.

Voor de combinatie desktop- en online database kun je een gratis account aanmaken met je TU/e emailadres. De TU/e heeft nu echter ook een licentie voor de Mendeley Institutional Edition (MIE) wat extra voordelen biedt, zoals meer opslagruimte (100GB).

Lees alles over de functionaliteiten en het gebruiken van Mendeley, en vergelijk de accountmogelijkheden op de pagina Mendeley.